zondag 21 april 2024

Linda Jansma - Onderstroom

 


Onderstroom geschreven door Linda Jansma


Voor de leesclub van de boekenreizigers mocht ik dit keer 'Onderstroom' geschreven door Linda Jansma lezen. Dit was voor mij de kennismaking met deze auteur.
In Onderstroom lezen we het verhaal van Hester. Haar leven staat op zijn kop na de gewelddadige dood van haar dochter Insa. Het huwelijk van Hester en Gerlof is gestrand en de zeilschool verkeert in financiele nood. Na twee jaar lijkt de zeilschool weer goed te gaan draaien, de cursussen zijn volgeboekt. Dan komt Timo terug voor zeillessen, maar hij is niet alleen. Hij neemt ook zijn vader mee. Zijn vader heeft een oogje op Hester.
Opnieuw wordt er een moord gepleegd op een meisje en raakt een tweede persoon zwaargewond. Is de moordenaar weer actief of is deze nooit weggeweest?
De cover van deze spannende thriller kent iets mysterieus. Je ziet een meisje drijvend op haar rug naar boven staren in het water. Ik werd hierdoor nieuwsgierig naar het verhaal wat hierachter zou zitten.
Als lezer word je meegenomen vanuit het perspectief van Hester. Dit wisselt zich af met wat stukken in de ik vorm en nog een derde persoon. Ik vond het onderscheid tussen deze perspectieven prettig om te lezen. Je leert de karakters goed kennen en waant je letterlijk in het verhaal. Ze zijn voor mij prettig en goed uitgewerkt. Ik miste alleen een klein beetje de rol van Gerlof.
Het verloop van het verhaal maakte alle personages mysterieus. Ik had direct het gevoel dat er meerdere verhalen achter het hoofdverhaal zat. Dit was gedurende het hele verhaal zeer prettig lezen en bleef voor mij dan ook zeer boeiend.
De kennismaking met dit boek van Linda Jansma is voor mij in ieder geval zeer goed bevallen. De schrijfstijl is zo prettig, de woorden zijn zo gekozen dat het voor mij heel beeldend is beschreven en ik me letterlijk in het verhaal kon verplaatsen. Voor mij is dat alleen al een heel belangrijk iets en ook nog eens een hoop mysterie en spanning dus alom een geslaagd boek!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

updaten/aanpassen

 Het is even geleden, maar ik ben deze blog aan het updaten. Er stonden meer dan 150 recensies, maar zonder zoektermen/ labels erbij. Dit ko...